Friday, August 31, 2012

Chiazaad


Omega-3 vetzuren
Chia zaden bevatten het hoogste percentage omega-3 dat te vinden is in de natuur. Dit verbetert de werking van je hersenen, verlaagt je cholesterol, verhoogt je weerstand en je hebt minder risico op hart- en vaatziekten!

vezels
In vergelijking met lijnzaad bevatten chia zaden 25% meer vezels, maar minder calorie├źn! Vezels zorgen ervoor dat koolhydraten langzamer door het lichaam worden opgenomen. Zo blijft je bloedsuikerspiegel mooi laag. Perfect voor diabetici! Ook zorgt dit ervoor dat je je lang ‘vol’ voelt en geen neiging tot ‘snacken’ krijgt, wel zo prettig als je wilt afvallen.

antioxidanten
We worden allemaal ouder, maar of je dat aan de buitenkant ziet hangt helemaal af van de hoeveelheid ‘vrije radicalen’ in je lichaam. Deze veroorzaken de veroudering van je huid (en je lichaam in het algemeen). Antioxidanten maken deze ‘vrije radicalen’ onschadelijk en voorkomen dat ze ontstaan. Chia zaden bevatten 30% meer antioxidanten dan bijvoorbeeld blauwe bessen.

proteinen en mineralen
Proteinen zijn essentieel om de cellen in je lijf fit en gezond te houden. Dit maakt chia zaden super geschikt voor sporters die hun prestaties willen verbeteren of in conditie willen blijven. Ook wanneer je allergisch bent voor proteinen uit bepaalde bronnen (bijvoorbeeld koemelk, gluten of noten allergie) kan je chia zaden gebruiken als alternatief.
Chia zaden bevatten ook een hoop mineralen, onder andere: 6x meer calcium dan melk (tegen botontkalking), 15x meer magnesium broccoli (anti-stress) en 3x meer ijzer dan spinazie (zorgt voor energie).

Bron: http://www.chiazaden.nl/over-chia-zaden/

Waar te koop?
Chia zaad is onder andere te koop bij de Tuinen. Soms kun je chia zaad ook vinden bij een notenkraam op de markt. Via internet is het ook te koop, helaas heb je dan wel te maken met verzendkosten.
http://www.deweegschaal.nl/product/Private-Label-chia-zaad-seeds-500-gram.html?utm_source=google-shopping&utm_medium=Affiliate&utm_campaign=Google-shopping&gclid=CL-mq7vkl7ICFVF0fAodey4AHg




No comments:

Post a Comment